Wanneer heb je een saaie website?

22 juni 2020 | Website

We hoeven echt niet direct in het brein van onze doelgroep te duiken om te bedenken of een website al of niet saai is. Kijk gewoon naar je eigen gedrag. Wanneer voel jij een klik op een website? Wat maakt dat jij een site snel verlaat? Wat is voor jou een reden om niet verder te kijken dan de homepage?

Een saaie website, wat bedoel ik daar nu eigenlijk mee? En saai, is dat niet een heel persoonlijk iets? Wat voor de één saai is, hoeft voor de ander toch niet zo te zijn? Exact. En toen vraag ik je hier stil bij te staan. Want er zijn echt wel manieren om na te gaan of je website bij de grootste groep bezoekers in de smaak valt of niet. Heb je het gevoel dat je website ingekakt is? Dan is het serieus tijd voor actie, anders kan het je zomaar klanten kosten.

Hoe weet je of je website al of niet saai is?

  1. Word jij nog steeds blij van je website?
  2. Matchen jouw teksten en foto’s nog met je huidige aanbod en doelgroep of niche?
  3. Moet jouw bezoeker zich door lange lappen tekst worstelen?
  4. Wat spreekt je het meest aan van je website? En waarom?
  5. Wat maakt jouw website onderscheidend van anderen?
  6. Komen er nog aanvraagformulieren vanuit je website binnen?
  7. Dateert je ‘nieuwste’ blogpost van …een jaartje geleden?
  8. Wat zeggen de cijfers als het gaat om je bouncerate?
  9. Krijg je nog complimenten voor je website?

Download mijn gratis ebook 11 tips voor een Pakkende Homepage

Eén van de belangrijkste pagina’s op je website is je homepage. Dit is de pagina waar het gros van jouw bezoekers binnenkomt en waar hij of zij de beslissing neemt om door te scrollen en of te klikken of niet. Omdat je homepage zo’n cruciale rol speelt, heb ik een ebook gemaakt met daarin 11 tips om met je homepage een innemende indruk te maken. Vraag het gratis ebook hier aan.

Krijg inzichten in je statistieken met Google Analytics

Heb jij er geen idee van hoeveel bezoekers jouw website trekt, of ze doorklikken naar andere pagina’s en hoe hoog jouw bouncepercentage is? Maak dan een Google Analytics account aan en krijg inzicht in jouw statistieken.

Zie dit schrijven maar als een ‘wake up call’ (als we het dan toch over ‘slaapverwekkende sites’ hebben). En hoe zit het met jouw website? Ben je lekker bezig of zie jij kansen om de aandacht van je bezoekers nog beter vast te houden?

Gratis ebook voor een Pakkende Homepage

Al 300 keer gedownload