Oh mhèn, wat een saaie website is dit… Gauw wegwezen voordat ik echt in slaap val. We hoeven echt niet direct in het brein van onze doelgroep te duiken om te bedenken of een website al of niet saai is. Kijk gewoon naar je eigen gedrag. Wanneer voel jij een klik op een website? Wat maakt dat jij een site snel verlaat? Wat is voor jou een reden om niet verder te kijken dan de homepage?

Goed, en durf nu eens eerlijk naar jouw eigen website te  kijken. Wat denk je zelf? Lekker bezig of toch een tikkeltje (web)saaaaaaiii(te)? 

1. Word jij nog steeds Happy de Peppie van je website?
2. Matchen jouw teksten en foto’s nog met je huidige aanbod en doelgroep of niche?
3. Moet jouw bezoeker zich door lange lappen tekst worstelen?
4. Wat spreekt je het meest aan van je website? En waarom?
5. Wat maakt jouw website onderscheidend van anderen?
6. Komen er nog aanvraagformulieren vanuit je website binnen?
7. Dateert je ‘nieuwste’ blogpost van …een jaartje geleden?
8. Wat zeggen de cijfers als het gaat om je bouncherate?
9. Krijg je nog complimenten voor je website?

Dit is geen checklist. Zie dit maar als een ‘wake up call’ (wel zo toepasselijk nu we het toch over ‘slaapverwekkende sites’ hebben :-)). How about you? Lekker bezig of zie jij kansen om de aandacht van je bezoekers nog beter vast te houden?