Terug naar blog

Gratis e-book 100 tips voor meer zichtbaarheid en klanten

18 juli 2025

Onlangs schreef ik een mail die ik uiteindelijk niet verstuurde. Ik weet nog precies waar het over ging. Over hoe we onszelf als ondernemer vaak tegenhouden. Niet omdat we niets te melden hebben. Integendeel zelfs. Maar omdat onze eerste gedachte vaak niet is: ‘Wat zou dit kunnen opleveren?’, maar ‘Wat als het misgaat?’ Wat als niemand erop zit te wachten. Wat als het niet goed genoeg is. Wat als ik zichtbaar ben, en er wordt wat van gevonden? Ik hield mezelf onnodig tegen en ik weet dat ik niet de enige ben, daarom schreef ik een e-book met 100 superslimme tips voor meer zichtbaarheid en klanten.

Ik wilde iets delen, maar deed het niet

Die mail had ik bijna gestuurd. Hij was persoonlijk, raak, en bedoeld om aan te moedigen. Maar ik draaide wat op mijn stoel. Twijfelde. En liet hem liggen.

Ik hield me in, een ander niet

Diezelfde avond zat ik bij een event van Eelco de Boer. Een van de eerste dingen die hij zei, was: ‘We denken veel vaker aan wat er mis kan gaan, dan aan wat het ons op kan leveren.’ Ik moest lachen. Niet omdat het grappig was, maar omdat ik zélf net had gedaan wat hij beschreef. En omdat ik nota bene precies dezelfde boodschap had. Ik hield iets waardevols voor me, uit angst dat het niet goed genoeg was.

We houden onszelf gewoon tegen

En terwijl ik daar zat, realiseerde ik me: dit doen we zó vaak. We denken dat we tijd nodig hebben. Meer voorbereiding. Meer vertrouwen. Maar vaak hebben we geen tijd tekort, we houden onszelf gewoon tegen. Omdat het spannend voelt om je te laten zien. Omdat het ongemakkelijk is om je plek in te nemen. Omdat we ons drukker maken om de oordelen die kunnen komen, dan om de connectie die kan ontstaan.

Ondertussen zie je het anderen wel doen

En het gekke is: ondertussen zie je anderen het wél doen. Zich laten zien. Hun ideeën delen. Zichtbaar zijn. Niet omdat ze per se slimmer zijn of meer te zeggen hebben, maar omdat ze durven te verschijnen. En dan komt die gedachte: ‘Ja, maar dat had ik ook kunnen doen.’ Precies. Dat is wat me raakte.

Het ontbreekt je niet aan kennis, maar aan actie

Het is niet het ontbreken van kennis of kunde dat ons klein houdt. Het is het ontbreken van actie. Zichtbaarheid draait niet om jezelf op de borst kloppen. Het gaat erom dat mensen weten dat je er bént. Dat ze je kunnen vinden. Dat ze je durven vertrouwen. Niet omdat je roept, maar omdat je verschijnt. En dat hoeft niet luid. Niet groots. Niet perfect. Maar het begint wél met doen. Met delen. Met kiezen: ik houd dit niet langer voor mezelf.

100 tips voor meer zichtbaarheid en klanten

Om die reden heb ik een e-book geschreven, met 100 superslimme tips voor meer zichtbaarheid en klanten. Niet om je met 100 tips om de oren te slaan. Maar om je te helpen in beweging te komen. Omdat ik geloof dat marketing geen keurslijf hoeft te zijn. En zichtbaarheid niet over jou draait, maar over de mensen die je helpt. Je hoeft het niet groot te maken. Je hoeft het alleen niet meer te blijven uitstellen.

Paula Terpstra gratis ebook 100 Superslimme tips voor meer zichtbaarheid en klanten

Want echt, wat als het wél lukt? Ook zo nieuwsgierig naar de 100 tips? Vraag hem vandaag nog aan! Klik hier voor jouw exemplaar.

100 Superslimme tips voor meer zichtbaarheid en klanten

Waar laat jij nu nog zichtbaar winst liggen? Ontdek het in 3 minuten.

Van FOMO naar FLOW. Ontdek jouw natuurlijke zichtbaarheidsstijl.

Paula Terpstra gratis ebook 100 Superslimme tips voor meer zichtbaarheid en klanten

Gratis e-book '100 Superslimme tips voor meer zichtbaarheid en klanten'

Ja! Zichtbaarheid is belangrijk en dat weet je. En ja… je kunt het ook zo lekker voor je uitschuiven. Maar dat is nergens handig als je ondernemer bent. Daarom heb ik 100 superslimme tips voor je. Snackable, praktisch en to the point. Met een paar klikken zijn ze van jou!

You have Successfully Subscribed!