#1 Vind de webbouwer die bij je past

13 feb 2020

Webbouwer

Ook ik was ooit op zoek naar een webdesigner. Ik liep met een waanzinnig goed idee rond en daar had ik een website voor nodig. Ik klopte bij een reclamebureau aan, een leuk gesprek volgde, en daarna de offerte. En daar begon ik echt even van te duizelen. Wat deed me duizelen? Welke les leerde ik? En hoe pluk jij daar de vruchten van?

Dizzy van de offerte

Waar ik dizzy van werd? Van de offerte! Van het bedrag dat je aan het eind van de offerte vriendelijk staat op te wachten… De bouw van mijn website zou maar liefst € 16.000,- kosten en dan zouden er nog bijkomende kosten volgen. Ik liet dit nieuws even bezinken, maar ik was zo overtuigd van het succes van mijn idee, dat ik serieus overwoog om het geld bij elkaar te krijgen.

Groeide me boven mijn hoofd

Uiteindelijk ben ik niet ingegaan op de offerte. Het bedrag groeide me simpelweg boven mijn hoofd. Maar mijn website kon ik niet uit mijn hoofd krijgen. Dus ik besloot om de website zelf te maken. En dat is me uiteindelijk gelukt. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen tijd en zin heeft om zelf een website in elkaar te zetten. Ik weet heel goed hoe het voelt om met een keigoed idee rond te lopen, maar dat het je aan een website ontbreekt.

Niet de ideale klant

Achteraf gezien denk ik dat het reclamebureau en ik eerder tot de conclusie hadden moeten komen dat ik niet hun ideale klant was. Dan hadden we onszelf allebei veel tijd bespaard. De les die ik eruit haalde was dan ook dat ik duidelijk wil zijn over wie mijn doelgroep en mijn ideale klant is. Kleine zelfstandig ondernemers.

Helder over prijzen

Ook wil ik helder zijn in de prijzen die ik vraag. Dan weet je direct waar je aan toe bent en of dit past binnen je budget. En als je al een drempel zou voelen om een prijs op te vragen, dan is bij deze die drempel direct weggenomen.

25K kun je niet aan mij kwijt

Zo zie je maar dat er in de teleurstelling van de offerte van € 16.000 ook veel lessen liggen. Je moet ze alleen wel zien. Omdat ik in het verleden ook websites had gebouwd, koos ik ervoor om mij er weer in te verdiepen en heb ik de site zelf gemaakt. Maar ik kan me voorstellen dat dit voor jou geen uitnodigende of reële oplossing is.

Had ik er destijds niet voor gekozen om de site zelf te maken, dan had ik ook niet ‘al het geld bij elkaar moeten sprokkelen’. Nee, dan had ik verder moeten kijken. Het reclamebureau was op dat moment een brug te ver, we waren niet elkaars match.
Dat wil ik jou ook meegeven. Heb jij € 25.000 te besteden en wil je een website met de meest complexe mogelijkheden? Dan kun je die 25K niet aan mij kwijt (ahhhhh, wat zeg ik nou!). Serieus, dan kun je beter een deur verder shoppen. En ik wil je ook het adres geven van het reclamebureau waar ik destijds aangeklopt heb. Maar ben jij een kleine zelfstandige en wil jij tussen de 1K en 5K uitgeven, en voel je een klik met mij, dan zeg ik ‘i’m in’.

Paula Terpstra Websitecoaching website webdesign Barneveld Ede Arnhem Amersfoort Apeldoorn 500px

Hi, ik ben Paula

Ik maak vrouwelijke websites voor ondernemers die willen shinen met hun unieke bedrijf. Ik vind dat iedere ondernemer, groot of klein, een goede website verdient. Daarom wil ik het adres zijn waar kleine ondernemers terecht kunnen.

Door in te tunen op jou, je bedrijf en je klant, voel ik wat jouw website nodig heeft. Ik wil dat het klopt. Klopt met wie jij bent, wat je wilt uitstralen en wie je wilt aantrekken. Heeft jouw website een magnetische werking? Op jou en je klanten? Dan hebben we magic.

Ik maak mijn websites in WordPress en ik werk met het fijne en veelzijdige thema Divi. Naast websites bouw ik ook online academies in Poppyz voor klanten van Simone Levie. Ook geef ik maandelijks expert coach calls in de MPOP Team Community waar ik mijn kennis over Divi en websites deel.

Via mijn blogs en socials deel ik tips en inspiratie. Wil je meer tips? Kijk dan eens bij mijn gratis weggever.

#17 Should I stay or should I go

#17 Should I stay or should I go

Een bezoek aan jouw homepage roept bij de bezoeker direct de vraag ‘Should I stay or should I go’ op. Je moet hem of haar dan ook direct weten te...

#16 Kan het beter? Vraag het je klant

#16 Kan het beter? Vraag het je klant

'Waar loop jij tegenaan met je website? Wat is je probleem? Waar zou je meer hulp bij wensen?' Deze vragen stelde ik onlangs in de MPOP Team groep...