Quick Scan ‘Hoe zichtbaar ben je echt?’

1. Ik wil niet overkomen als iemand die de hele tijd staat op te scheppen of over zichzelf staat te praten. Dat is één van de redenen dat ik niet zoveel op de socials post.

 
 

2. Ik wil niet steeds met mijn gezicht op de socials. Dat een ander dat doet, wil niet zeggen dat ik het ook moet doen.

 
 

3. Om mijn vindbaarheid te vergroten, schrijf ik regelmatig blogs.

 
 

4. Er zijn zoveel marketingtools dat het me overweldigt wat er allemaal mogelijk is. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen.

 
 

5. Voordat ik iets online zet, moet alles perfect zijn.

 
 

6. Door mezelf steeds met anderen te vergelijken, ontstaat er een blokkade om ook zichtbaar te zijn.

 
 

7. Als ik een post wil schrijven denk ik dikwijls ‘Wie zit er nou op mij te wachten?’.

 
 

8. Ik kreeg van familie en vrienden eens te horen dat ik ‘All over the place was’, daarna hield ik me in.

 
 

9. Ik heb al heel veel klanten geholpen, en zij zijn hartstikke enthousiast, maar daar deel ik (te) weinig over.

 
 

10. Als ik een nieuwe review krijg, zet ik hem ook op mijn website.

 
 

11. Als ik de techniek van een marketingtool niet begrijp, laat ik het links liggen.

 
 

12. Ik baal ervan als iemand naar mijn website vraagt. Want die heb ik niet of is enorm verouderd. Daar kan ik niet mee aankomen.

 
 

13. Ik schrijf moeiteloos boeiende content.

 
 

14. Ik heb er nooit zo’n moeite mee gehad om mezelf in de spotlights te zetten.

 
 

15. Ik heb wel eens van branding gehoord, maar weet eigenlijk niet goed wat het is. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe ik mijn merk moet positioneren en opbouwen.

 
 

16. Investeren in mijn marketing vind ik onzin.

 
 

17. Als ik een idee heb voor een nieuw product of dienst dan deel ik hier al snel over, nog voordat alles staat. Zo maak ik de mensen vast warm en enthousiast voor mijn nieuwe idee.

 
 

18. Ik ben super druk met mijn klanten, ik heb helemaal geen tijd om met marketing bezig te zijn.

 
 

19. Ik kreeg zo weinig views, likes en comments op mijn post, dat ik hier geen tijd en energie meer in wil steken.

 
 

20. Ik hecht veel waarde aan mijn privacy, ik wil niet alles online delen.

 
 

21. Als ik word uitgenodigd voor een congres, netwerkevenement of zakelijke bijeenkomst zeg ik vaker nee dan ja.

 
 

22. Ik vind het leuk om mijn kennis te delen via webinars en om zo in contact te komen met potentiële klanten.

 
 

23. Ik zorg ervoor dat ik regelmatig buiten de deur ben en mijn bubbel verlaat. Het is belangrijk voor mijn bedrijf om mezelf te laten zien bij prospects, klanten, bedrijven en bijeenkomsten.

 
 

24. Ik wil mijn mailinglist vaker mailen, maar dan ben ik bang dat ze zich uitschrijven omdat ik te veel mails stuur.

 
 

25. Op een netwerkbijeenkomst kost het me geen enkele moeite om mezelf voor te stellen.

 
 

26. Ik ben bij verschillende communities, netwerken en of relevante brancheverenigingen aangesloten.

 
 

27. Ik heb geen tijd voor offline marketing, ik denk ook dat het me niet veel oplevert.

 
 

28. Offline zichtbaar zijn kost me geen enkele moeite, daarom ben ik er oké mee dat ik online niet zo actief ben.

 
 

29. Ik wil wel aan marketing doen, maar ik zou niet weten hoe.

 
 

30. Ik vind het spannend om geld uit te geven aan mijn marketing als ik niet weet wat het me oplevert.

 
 

31. Ik zou wel graag een live workshop geven, maar vind het spannend om voor een groep te staan.

 
 

32. Op een bijeenkomst, evenement, training of ander soort live dag waar ik nieuwe mensen ontmoet, probeer ik altijd een praatje te maken en thuis te komen met nieuwe namen, visitekaartjes of connecties op de socials.

 
 

33. Ik pak liever mijn telefoon erbij dan dat ik spontaan met iemand een gesprek begin.

 
 

34. Grote groepen mensen benauwen me.

 
 

35. Ik denk dat marketing niet goed bij mij past, want ik ben niet zo creatief.

 
 

36. Ik heb nog nooit een persbericht of nieuwsbericht naar een krant of magazine gestuurd.

 
 

37. Als ik een presentatie voor mijn bedrijf kan houden in het openbaar, dan zeg ik ja.

 
 

38. Vervelende reacties onder mijn posts, zijn slecht voor mijn reputatie, daarom deel ik mijn echte visie niet.

 
 

39. Mijn doelgroep luistert graag naar podcasts, maar ik begin er niet aan. Ik zou niet weten waar ik iedere keer over moet praten.

 
 

40. Ik houd me soms in als ondernemer, wat niet altijd handig is. Ik zou willen dat ik met meer vertrouwen mijn business draaide.

 
 

Vraag 1 van 40

Copyright © Paula Terpstra