Reality Check ‘Waar laat jij nog zichtbaar winst liggen?’

1. Ik wil niet overkomen als iemand die continu de aandacht zoekt, daarom post ik niet vaak op de socials.

 
 

2. Ik wil niet de hele tijd met mijn gezicht op het internet.

 
 

3. Voordat ik iets online zet, moet alles perfect zijn.

 
 

4. Ik schrijf moeiteloos boeiende content.

 
 

5. Als ik een post wil schrijven denk ik dikwijls ‘Wie zit er nou op mij te wachten?’.

 
 

6. Als ik me met anderen vergelijk, maakt het me onzeker om zelf iets te delen.

 
 

7. Ik krijg zo weinig views, likes en comments op mijn post, dat ik hier eigenlijk geen tijd en energie meer in wil steken.

 
 

8. Ik hecht veel waarde aan mijn privacy, ik wil niet alles online delen.

 
 

9. Als ik een nieuwe review krijg, zet ik hem ook op mijn website.

 
 

10. Ik heb al heel veel klanten geholpen, en zij zijn hartstikke enthousiast, maar daar deel ik (te) weinig over.

 
 

11. Om mijn vindbaarheid te vergroten, schrijf ik regelmatig blogs.

 
 

12. Als ik de techniek van een marketingtool niet begrijp, laat ik het links liggen.

 
 

13. Er zijn zoveel marketingtools dat het me overweldigt wat er allemaal mogelijk is. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen.

 
 

14. Ik baal ervan als iemand naar mijn website vraagt. Want wat er staat klopt gewoon echt niet meer. Daar kan ik niet mee aankomen.

 
 

15. Ik heb wel eens van branding gehoord, maar weet eigenlijk niet goed wat het is. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe ik van mijn merk een sterk merk kan maken.

 
 

16. Geld uitgeven aan marketing vind ik onzin.

 
 

17. Ik ben super druk met mijn klanten, ik heb helemaal geen tijd om met marketing bezig te zijn.

 
 

18. Als mensen hun aanbod delen, vind ik dat echt veel te verkoperig. Ik inspireer liever.

 
 

19. Ik vind het leuk om mijn kennis te delen via webinars en om zo in contact te komen met potentiële klanten.

 
 

20. Ik ben er helemaal klaar mee, ik post iedere dag, maar er komt geen enkele aanvraag binnen.

 
 

21. In het echt leg ik heel makkelijk contact, daarom vind ik het prima dat ik online niet zo zichtbaar ben.

 
 

22. Ik ga mezelf toch geen expert noemen?

 
 

23. Ik heb mijn aanbod onlangs veranderd, ik kan hier pas over delen als ik al minimaal tien klanten met die nieuwe aanbod heb geholpen.

 
 

24. Ik doe niet aan weggevers, straks koopt niemand mijn betaalde aanbod meer.

 
 

25. Ik stuur regelmatig mailings naar mijn namenlijst.

 
 

26. Ik wil mijn mailinglist vaker mailen, maar dan ben ik bang dat ze zich uitschrijven omdat ik te veel mails stuur.

 
 

27. Ik ben gek op mijn vak, maar er zijn mensen die beter zijn dan ik, daarom laat ik mezelf niet graag zien.

 
 

28. Ik denk dat marketing niet goed bij mij past, want ik ben niet zo creatief.

 
 

29. Ik ben goed in wat ik doe, maar ik kan je niet zeggen waarin ik me onderscheid van mijn concurrent.

 
 

30. Ik wil wel aan marketing doen, maar ik zou niet weten hoe.

 
 

Vraag 1 van 30

Copyright © Paula Terpstra