#9 So that we can listen twice as much as we speak

11 mei 2020

‘We have two ears and one mouth so that we can listen twice as much as we speak’ – Epictetus. Mensen willen gehoord worden. In real live, maar ook online.

Iemand heeft een probleem, en wat doen wij? Zodra hij of zij onze website bezoekt, ratelen we aan één stuk door over wat voor een geweldig product of aanbod we wel niet hebben. Het product doet zus en kan ook zo. Ik leer je X en daarna Y. Ik heb opleiding A en ook opleiding A++ gevolgd. Dus bij mij zit je goed.

En hoe verder je bezoeker kijkt, hoe groter de afstand wordt. Een kloof die we zelf creëren. Al jouw goedbedoelde, met zorg uitgezochte, woorden verliezen regel voor regel aan kracht.

Geef je bezoeker mee dat je hem of haar begrijpt. Door goed te luisteren naar je doelgroep krijg je steeds meer inzicht. In zijn of haar uitdagingen, muren, blokkades, problemen, maar ook in zijn of haar wensen. Benoem dit op je website. En gebruik de woorden van je doelgroep.

Natuurlijk vertel je ook over je aanbod en jezelf. Gemiste kans als je het niet doet. Iemand wil immers weten met wie hij of zij in zee gaat. Maar zet je klant in de schijnwerpers. Dat wat je in real live doet, kun je op je site al meegeven.

Ik zie je, ik hoor je.

 

Paula Terpstra Websitecoaching website webdesign Barneveld Ede Arnhem Amersfoort Apeldoorn 500px

Hi, ik ben Paula

Ik maak vrouwelijke websites voor ondernemers die willen shinen met hun unieke bedrijf. Ik vind dat iedere ondernemer, groot of klein, een goede website verdient. Daarom wil ik het adres zijn waar kleine ondernemers terecht kunnen.

Door in te tunen op jou, je bedrijf en je klant, voel ik wat jouw website nodig heeft. Ik wil dat het klopt. Klopt met wie jij bent, wat je wilt uitstralen en wie je wilt aantrekken. Heeft jouw website een magnetische werking? Op jou en je klanten? Dan hebben we magic.

Ik maak mijn websites in WordPress en ik werk met het fijne en veelzijdige thema Divi. Naast websites bouw ik ook online academies in Poppyz voor klanten van Simone Levie. Ook geef ik maandelijks expert coach calls in de MPOP Team Community waar ik mijn kennis over Divi en websites deel.

Via mijn blogs en socials deel ik tips en inspiratie. Wil je meer tips? Kijk dan eens bij mijn gratis weggever.

#17 Should I stay or should I go

#17 Should I stay or should I go

Een bezoek aan jouw homepage roept bij de bezoeker direct de vraag ‘Should I stay or should I go’ op. Je moet hem of haar dan ook direct weten te...

#16 Kan het beter? Vraag het je klant

#16 Kan het beter? Vraag het je klant

'Waar loop jij tegenaan met je website? Wat is je probleem? Waar zou je meer hulp bij wensen?' Deze vragen stelde ik onlangs in de MPOP Team groep...