#9 So that we can listen twice as much as we speak

mei 11, 2020 | Marketing, Website

‘We have two ears and one mouth so that we can listen twice as much as we speak’ – Epictetus. Mensen willen gehoord worden. In real live, maar ook online.

Iemand heeft een probleem, en wat doen wij? Zodra hij of zij onze website bezoekt, ratelen we aan één stuk door over wat voor een geweldig product of aanbod we wel niet hebben. Het product doet zus en kan ook zo. Ik leer je X en daarna Y. Ik heb opleiding A en ook opleiding A++ gevolgd. Dus bij mij zit je goed.

En hoe verder je bezoeker kijkt, hoe groter de afstand wordt. Een kloof die we zelf creëren. Al jouw goedbedoelde, met zorg uitgezochte, woorden verliezen regel voor regel aan kracht.

Geef je bezoeker mee dat je hem of haar begrijpt. Door goed te luisteren naar je doelgroep krijg je steeds meer inzicht. In zijn of haar uitdagingen, muren, blokkades, problemen, maar ook in zijn of haar wensen. Benoem dit op je website. En gebruik de woorden van je doelgroep.

Natuurlijk vertel je ook over je aanbod en jezelf. Gemiste kans als je het niet doet. Iemand wil immers weten met wie hij of zij in zee gaat. Maar zet je klant in de schijnwerpers. Dat wat je in real live doet, kun je op je site al meegeven.

Ik zie je, ik hoor je.